-
Вопрос по беларуской мове:
Паведамленне пра каляды-
Автор:
arelyhodge
-
-
Ответ:
Вывучэнне каляды пачата было ў 1830-х гадах Снегирёвым з міфалагічнага пункту гледжання, якая з усімі сваімі крайнасцямі выказалася ў працах А. Ф. Мілера і Афанасьева. Прымяненне свяцілаў нябесных да гаспадар дома і яго сям'і О. Ф. Мілер тлумачыў старажытным вераванняў славян у існаванне самастойнай сям'і нябеснай, Златоверхого Церам - сімвалізацыя нябесных прастор, асветленых сонцам, хуткае развіццё немаўля Хрыста - велічэзны краінамі, якія развіваюцца сіламі прыроды і т. Д. У пазнейшым і найбольш шырокім працы А. А. Потебня ( «Тлумачэнні маларасейскай і парадніцца песень», т. II, Варшава, 1887) міфалагічная бок калядак і щедровок моцна абмежаваная і многаму дадзена тлумачэнне з пункту гледжання бытавога і л тературного запазычанні. У 1874 году з'явіўся 1-й том «Гістарычных песень маларасейскай народа з тлумачэннямі», Ул. Б. Антонавіча і М. Драгаманава (Кіеў), дзе шматлікія К. і щедривки ўнесены ў аддзел гістарычных песень стагоддзя дружыны і княжых; зыходзячы з ўяўленні аб калядках, як пра самых старажытных пахвалаў героям і князям, выдаўцы спрабавалі адкрыць у асобных песнях ўспаміны пра той ці іншай асобе летапісе. Кастамараў, у шырокай рэцэнзіі на гэты зборнік ( «Веснік Еўропы» 1874 г, № 12), прызнаў, што агульныя рысы старажытнага дружыны і княскага побыту ўвайшлі ў К. ня па ўспамінах аб асобных гістарычных асобах, а таму, што рысы гэтыя былі наогул ўласцівыя нораваў народа, склада яго жыцця, умовам яго грамадскага ладу, яго маральным поглядах і паэтычнаму гусце. Нарэшце, з пункту гледжання тэорыі запазычанні павер'яў, абрадаў і песень глянуў на калядкі А. Н. Весялоўскі ( «Разыскания ў галіне рускай духоўнага верша», VII, 1883), які, адводзячы шырокае месца грэка-рымскім уплывам, выказаў здагадку, што « разам з пропаведдзю хрысціянства маглі перасяляцца не толькі царкоўныя, але і народныя абрады, утрымаць выпадкова пад шатамі царквы і прыкрыццём хрысціянскага святога, а з абрадам перасяляліся і суправаджалі яго песні - арыгіналы нашых щедривок, як той самай дарогай маглі заходзіць і арыгіналы ождественских песень ». Асабліва шмат доказаў прадставіў А. Н. Весялоўскі ў пацверджанне думкі, што знешняя абраднасць, і перш за ўсё маскі і калядоўшчыкі, уяўляе спадчына рымскага ўжытку, якое пераносілася з месца на месца спачатку грэка-рымскімі мимами, а затым іх паслядоўнікамі і пачалі пераймаць, усякага роду шпильманами, глумцами і блазнаў [17].
-
Вопрос по беларуской мове:
Обозначьте безударные окончания имён существительных в форме предложного падежа.
1)Сын купается в реке.2)Сижу на самой верхней ветке,и чудится,что я в разведке или на мачте корабля.3)Чайки,чайки!Где ваш дом?Где земля,на волне или на синей вышине?-
Ответов: 2
-
-
Вопрос по беларуской мове:
сачыненне мой сябар каб былі складанныя словы-
Ответов: 1
-
-
Вопрос по беларуской мове:
аднакаранёвыя словы да слова задумлівых-
Ответов: 1
-
-
Вопрос по беларуской мове:
Срочно! ДАЮ 90 БАЛЛОВ
Складзице складаназалежныя сказы ( только нормальные и толковые) и запишите их
1. Туман был таки густы ...
2. Пушка настолько привыкла да дзяцей ...
3. Дождж пайшоу нечакана ...
4. Пеця так спалохауся ...
5. Пишыце так ...
6. Мы будем працаваць и жыць так ...
7. Было да таго весела ...-
Ответов: 1
-